To Fiat Punto Evo, η εξέλιξη του Grande Punto, είναι πλέον γεγονός και αναμένεται να κάνει την πρώτη του δημόσια πρεμιέρα στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης. H ονομασία «Evo» αντιπροσωπεύει ένα επίπεδο σχεδιασμού, το οποίο συνδυάζει ταχύτητα, οδηγική απόλαυση και σεβασμό προς το περιβάλλον!




Το Punto Evo εκφράζει την τεχνική του υπεροχή πρώτα και κύρια μέσω μιας μεγάλης γκάμας επιλογών κινητήρων που ικανοποιούν τα στάνταρ Euro 5, ανάμεσα στους οποίους βρίσκεται και ο δεύτερης γενιάς 1.3 Multijet diesel (95hp), όπως και οι βενζινοκίνηρες 1.4 λίτρων (105 & 135hp) με την επαναστατική τεχνολογία MultiAir, η οποία έχει αναπτυχθεί από την Fiat Powertrain Technologies και τελικά θα ενσωματωθεί σε όλους τους κινητήρες του Fiat Group.
Η υπεροχή της Fiat σε θέματα κινητήρων περιλαμβάνει βέβαια και τον κινητήρα μεθανίου (φυσικού αερίου)-βενζίνης, δημιουργώντας έτσι την πιο πλήρη και οικολογική γκάμα κινητήρων στην κατηγορία. Θέτοντας ψηλά στις προτεραιότητές του και έχοντας ως βασικό στόχο τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών ρύπων, το νέο Punto Evo προσφέρει επίσης και το Start&Stop, το σύστημα που σβήνει και ανάβει τον κινητήρα στα συνεχή σταμάτα-ξεκίνα της καθημερινής κίνησης.
Το σύστημα Start&Stop βρίσκεται στον στάνταρ εξοπλισμό όλων των κινητήρων Euro 5, βενζίνης και πετρελαίου. Ένα ακόμη σύστημα που κάνει την πρώτη εμφάνισή του στο Punto Evo είναι το “Blue&Me-TomTom”, το νέο φορητό δορυφορικό σύστημα πλοήγησης.
Στον τομέα της ασφάλειας, το Punto Evo θέτει νέα δεδομένα με 7 αερόσακους, συμπεριλαμβανομένου και του αερόσακου γονάτων οδηγού. Το Punto Evo είναι ένα από τα ελάχιστα αυτοκίνητα σε αυτήν την κατηγορία που προσφέρει στο βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων τον αερόσακο γονάτων του οδηγού. Διαθέσιμα βέβαια είναι και άλλα καινοτόμα συστήματα ασφάλειας, όπως το Hill-Holder που βοηθάει το ξεκίνημα σε ανηφόρες, ενεργά φωτιστικά σώματα εμπρός που αυξάνουν το πεδίο όρασης του οδηγού όταν ο τελευταίος στρίβει το τιμόνι, και τα δοκιμασμένα και αξιόπιστα συστήματα της Fiat όπως τα ABS, EBD και ESP.
Τέλος, το νέο Punto Evo είναι ακόμη πιο ελκυστικό από αυτό που ξέραμε, χάρη στην περίφημη δουλειά του Fiat Centro Stile. Τα εσωτερικά (ταμπλό, καθίσματα και πίνακες οργάνων) έχουν ανασχεδιαστεί πλήρως, ώστε να διαθέτουν υψηλό πρεστίζ και κομψότητα, ενώ αντίστοιχα έχει φροντιστεί και το εξωτερικό μέρος του αυτοκινήτου.
Φιλικό στο περιβάλλον
Το νέο Fiat Punto Evo πάντως με τους κινητήρες MultiAir, είναι άκρως φιλικό και προς το περιβάλλον. Συγκριτικά με ένα συμβατικό κινητήρα βενζίνης ίδιας χωρητικότητας, ένας κινητήρας MultiAir παράγει μεγαλύτερη ισχύ (πάνω από 10%) και ροπή (πάνω από 15%), ενώ χρειάζεται παράλληλα λιγότερη καύσιμη ύλη (πάνω από 10%) και έχει μικρότερες εκπομπές CO2 (πάνω από 10%), σωματιδίων (πάνω από 40%) και NOx (πάνω από 60%).
Στην ίδια κατεύθυνση κινούνται και οι δεύτερης γενιάς πετρελαιοκινητήρες Multijet, που προσφέρουν επίσης μειωμένα κόστη, με κέρδη στην κατανάλωση, στις εκπομπές, στο θόρυβο και τους κραδασμούς και στην οδηγησιμότητα. Αυτό έχει γίνει εφικτό χάρη σε ένα νέο ψεκασμό common rail που προσφέρει μείωση της κατανάλωσης κατά 2% και μειωμένες εκπομπές CO2.
Θέτοντας ψηλά στις προτεραιότητές του τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών ρύπων, το νέο Punto Evo προσφέρει επίσης και το Start&Stop, το σύστημα που σβήνει και δίνει ξανά έναυσμα στον κινητήρα στα συνεχή σταμάτα-ξεκίνα της καθημερινής κίνησης (στα φανάρια της πόλης για παράδειγμα). Το σύστημα Start&Stop βρίσκεται στον στάνταρ εξοπλισμό όλων των κινητήρων Euro5, βενζίνης και πετρελαίου. Ο κινητήρας μεθανίου δεν είναι μόνο ο πιο οικολογικός κινητήρας διπλού καυσίμου στην κατηγορία B, εκπέμποντας μόνο 115 g/km CO2, αλλά παράλληλα είναι και ο πιο οικονομικός.