Γνωρίζετε τα νέα στοιχεία για την αγορά αυτοκινήτου 2012 στην Ελλάδα? Τα νούμερα απο τα στατιστικά δεδομένα για τους πρώτους μήνες του νέου έτους μιλάνε απο μόνα τους. Η αγορά στον κλάδο αυτό ακολουθεί τη γενικότερη πτώση που αποτελεί γεγονός σε όλες της χώρες της Ευρώπης. Μόνο για τον πρώτο μήνα του νέου έτους η μείωση φτάνει το 16% συγκριτικά με τον προηγούμενο χρόνο. Οστόσο η πτώση των πωλήσεων 58,6% του προηγούμενου έτους ήταν η χαριστική βολή για πολλές επιχειρήσεις του κλάδου. Και να φανταστείτε ότι το 2011 είχαμε και το μέτρο της απόσυρσης που υποτείθεται ότι ενίσχυσε τις πωλήσεις και αποτελούσε ένα σημαντικό κίνητρο για αγορά καινούριου αυτοικινήτου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και η ανάλογη αγορά στην Ελλάδα παρουσιάζει κάποια αξιόλογη κίνηση σε σχέση με την γενικότερη κατάσταση που επικρατεί στην αγορά και στον κλάδο. Ευκαιρίες για αγορά ελαφρώς μεταχειρισμένων αυτοκινήτων υπάρχουν πολλές και οι τιμές ορισμένες φορές ξεπερνούν τη φαντασία και προκαλούν. Κάτω απο αυτές τις συνθήκες πολλοί είδαν τη νέα αυτή πραγματικότητα στην αγορά αυτοκινήτου σαν ευκαιρία για να αποκτήσουν το αυτοκίνητο των ονέιρων τους. Αυτή έιναι μια θετική πλευρά που αφορά τόσο την αγορά όσο και τους καταναλωτές.
Η αγορά των καινούριων οχημάτων όμως έιναι ζοφερή. Στα επιβατικά αυτοκίνητα οι πωλήσεις το 2012 είναι κατά 13,3% λιγότερες σε σχέση με πέρσι. Οσον αφορά την αγορά στα μικρά φορτηγά αυτοκίνητα, η πτώσει των πωλήσεων έφτασε του 44,6% σε σύγκριση με την αγορά συτοκινήτου 2011. Τα καινούρια φορτηγά αυτοκίνητα μικτού βάρους μειώθηκαν κατά 67,4% ενώ η αγορά στράφηκε ακόμα περισσότερο στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα. Το γεγονός αυτό βαίβαια εκτός της μειωμένης ασφάλειας και των άλλων συνεπειών, έχει και περιβαλλοντικές συνέπειες αφού τα συγκεκριμένα παλαιά οχήματα είναι εξαιρετικά ρυπογόνα. Τέλος το 2012 ταξινομήθηκαν περίπου 22 λεωφορεία εκ των οποίων τα περισσότερα αστικά.
Η μοτοσυκλέτες αποτελούν μια ξεχωριστή αγορά σε σχέση με την αγορά αυτοκινήτου. Αποτελούν ένα πολύ πιο οικονομικό μέσο μεταφοράς. Τόσο το χαμηλότερο κόστος αγοράς τους όσο και τα μειωμένα έξοδα συντήρησης κάνουν τις μοτοσυκλέτες ένα πολύ πιο ελκυστικό μέσο. Παρόλα αυτά και ενδυκτικό τις οικονομικής κρίσης είναι το γεγονός ότι στην αγορά μοτοσυκλέτας σημειώθηκε το 2012 πτώση πωλήσεων που έφτασε το 38,4 σε συγκριτικά με τις αντίστοιχες πωλήσεις του 2011. Και φυσικά το ποσοστό αυτό αφορά τις καινούριες μοτοσυκλέτες.
Περίπου 100.000 συμπολίτες μας κατέθεσαν τις πινακίδες των αυτοκινήτων τους για να αποφύγουν την επιβαρυμένη φορολόγηση, τα τεκμήρια και φυσικά τα κόστη συντήρησης. Ανάλογη πορεία είχε και η χρήση που έκαναν οι Έλληνες στα αυτοκίνητα τους τον τελευταίο χρόνο. Η ανοδική τιμή της βενζίνης και τα πολύ ακριβά διόδια έχουν καταστήσει πολύ δαπανηρές τις διαδρομές με το αυτοκίνητο. Σίγουρα τα έσοδα απο τους φόρους τις βενίνης και απο το διόδια θα είναι μειωμένα ακόμα περισσότερο το 2012.
Επίσης αναμένεται πτώση και στα έσοδα των ασφαλιστικών σαν συνέπεια των λιγότερων νέων αυτοκινήτων που θα κυκλοφορήσουν και την γενικότερη πτώση στην αγορά αυτοκινήτου αλλά και στη μειωμένη χρήση τους. Εξαιτίας της οικονομικής κρίσης μάλιστα πολλοί οδηγοί κυκλοφορούν χωρίς ασφάλεια αυτοκινήτου, γεγονός που αυξάνει πολλούς κινδύνους και δημιουργεί ακόμα μεγαλύτερα προβλήματα σε κάθε περίπτωση. Η αστυνόμευση έχει ενταθεί προκειμένου να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο των ασυνεπών οδηγών που δεν διαθέτουν ασφάλεια αυτοκινήτου.
Πολλά πρέπει να γίνουν στην αγορά αυτοκινήτου για να ξεκινήσει να λειτουργεί κανονικά. Τα οικονομικά προβλήματα των καταναλωτών έχουν επηρεάσει όλους τους κλάδους στην Ελληνική αγορά. Οστόσο ένας αριθμός αρνητικών συγκιριών έχουν δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα σε ορισμένους κλάδους. Γνώμη μας είναι ότι στην αγορά αυτοκινήτου έχει επέλθει μαζί με πολλά δεινά και ένας σχετικός ορθολογισμός.